Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

Take the Money and Run (1969)

Director : Woody Allen
Writer : Woody Allen, Mickey Rose
Cast : Woody Allen, Janet Margolin, Jacquelyn Hyde, James Anderson

Αξιολόγηση : 4/5

Παρακολουθούμε τη ζωή του αποτυχημένου μικροκακοποιού Virgil Starkwell, μέσα απο τις σημαντικότερες στιγμές της. Την παιδική του ηλικία, την πρώτη φορά που έκλεψε, την αποτυχία του ως μουσικό, την εξέλιξή του ως εγκληματία, τις συχνές "επισκέψεις" του στη φυλακή, τον έρωτά του με τη Louise, το γάμο τους, τη γέννηση του παιδιού τους και την προσπάθειά του να ξεκινήσει μαζί της μια καινούρια ζωή. Γυρισμένη στη μορφή ψευδοντοκυμαντέρ, η ταινία έχει αφήγηση που παραπέμπει σε αστυνομικά επίκαιρα της δεκαετίας του 50, και μας παρεμβάλλει συνεντεύξεις των γονιών και των φίλων του.

Η ταινία Take the Money and Run (ελληνικός τίτλος "Ζητείται εγκέφαλος για ληστεία" - επίσης
ζητείται εγκέφαλος για ανεγκέφαλο έλληνα μεταφραστή τίτλων) είναι η πρώτη που σκηνοθέτησε μόνος του ο Woody Allen. Η αρχική του επιλογή για τη σκηνοθεσία ήταν ο Jerry Lewis (!), αλλά η συνεργασία τους δεν προχώρησε, και έτσι αποφάσισε να αναλάβει ο ίδιος, ξεκινώντας έτσι τη λαμπρή καριέρα του στον τριπλό ρόλο του συγγραφέα, του ηθοποιού και του σκηνοθέτη. Με πολλά slapstick στοιχεία, όπως και οι επόμενες δουλειές της πρώιμης περιόδου του (Bananas, Zelig, Sleeper), το Take the Money and Run είναι μια αυθεντική κωμωδία, και μάλιστα απο τις πιο αστείες του ιδιαίτερου αυτού δημιουργού, χωρίς τις φιλοσοφικές αναζητήσεις της μετέπειτα σταδιοδρομίας του. Περιέχοντας το γνωστό, πανέξυπνο χιούμορ του, και φοβερές ατάκες όπως "Την ερωτεύτηκα μετά απο ένα τέταρτο, και μετά απο μισή ώρα μου έφυγε η ιδέα να της κλέψω την τσάντα", παραμένει απο τις πιο αγαπημένες δημιουργίες του συμπαθητικού γυαλάκια.

μία σκηνή απο την ταινία
η ταινία στο imdb


12 σχόλια:

  1. Δεν την έχω δει αλλά φαίνεται πολύ καλή...Κάθε ταινία του Γούντι Άλεν που έχω δει μέχρι τώρα μου άρεσε πάρα πολύ. Εκτός από το έξυπνο χιούμορ και τις ειρωνικές ματιές για τη σύγρχονη κοινωνία και τις σχέσεις ,πιστεύω ότι οι ταινίες του βλέπονται πολύ ευχάριστα.

    Match Point (5/5)
    Annie Hall (5/5)
    Hannah and her sisters (4,5/5)
    Whatever works (4/5)
    Manhattan (4/5)
    Vicky Christina Barcelona (3,5/5)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τρομερή φυσιογνωμία ο Βέρτζιλ! Κορυφαία σκηνή η προσπάθεια απόδρασης με πιστόλι φτιαγμένο από σαπούνι!!!! Cult!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Eskli, βλέπω οτι δεν έχεις δεί κάποια απο τις πιο παλιές του (ή απλά δεν τις συμπεριέλαβες στη λίστα σου). Είναι τελείως διαφορετικές απο την περίοδο των αριστουργημάτων του (Annie Hall, Manhattan, Hannah and her sisters), αλλά και απο τις πιο πρόσφατές του, που προσωπικά δε μου αρέσουν ιδιαίτερα (το Vicky Christina Barcelona π.χ με κούρασε πάρα πολύ). Θα σου πρότεινα τη συγκεκριμένη απο τις πιο παλιές του, για να δείς έναν αλλιώτικο Woody !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. crispy, ξέρω οτι είσαι φανατική του Woody (όπως κι εγώ), οπότε θα μιλήσουμε σε άλλο επίπεδο. Σκηνές ? Ατάκες ? Να φάν κι οι κότες ! Κι εμένα είναι η αγαπημένη μου αυτή με το πιστόλι-μπουγάδα, αλλά κι αυτή με το τσέλλο στην παρέλαση είναι κορυφή, όπως κι εκεί που είναι οι κατάδικοι δεμένοι όλοι μαζί στο σπίτι της γριάς είναι φοβερή ! Κι άλλες, κι άλλες ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ξεκαρδιστική & απολαυστική κωμωδία, αν και προτιμώ την πιο ώριμη φάση του Woody.
    Όσοι θεωρούν αριστούργημα το "Match Point", ας δουν (αν δεν το έχουν κάνει) το "Crimes & misdemeanors" του '89...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έτσι κι έτσι. Δεν μου πολυαρέσουν τέτοιου είδους κωμωδίες. Ωστόσο σίγουρα ήταν μια έξυπνη και καυστικότατη κωμωδία.

    2: Απλώς ενδιαφέρον

    0: Κακή / 1: Μετριότατη / 2: Απλώς ενδιαφέρον / 3: Καλή / 4: Πολύ καλή / 5: Αριστούργημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. moody, κι εγώ απορώ με την ιστορία του "Match Point". Δεν έχω καταλάβει ακόμη γιατί το θεωρούν αριστούργημα. Μετριότατο θα το έλεγα εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αργύρη, σίγουρα το στύλ του Woody Allen, και κυρίως αυτό των πρώτων δουλειών του είναι αρκετά "ιδιαίτερο". Και σίγουρα, αν αρέσαν σε όλους τα ίδια πράγματα, δε θα είχε νόημα να συζητάμε ! Οι καλύτερες συζητήσεις βγαίνουν μέσα απο τις διαφορές μας στα γούστα και τη νοοτροπία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Την ταινια δεν την εχω δει, αλλα μιας και μιλαμε για Woody, ας κανω ενα top 10:
    1.Manhattan (5/5)
    2.Annie Hall (4,5/5)
    3.Crimes and Misdemeanors (4,5/5)
    4.Match Point (4,5/5)
    5.Hannah and Her Sisters (4/5)
    6.Love and Death (4/5)
    7.Zelig (4/5)
    8.Radio Days (4/5)
    9.The Purple Rose of Cairo (4/5)
    10.Bananas (4/5)

    Μου αρεσει πολυ ο πρωιμος Γουντι, αλλα προτιμω τον ωριμο.Θελω πολυ να δω την καινουργια ταινια του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θεος ο Γουντι!
    Μεγαλος φαν κι εγω, εχω δει πανω απο 35 ταινιες του!
    Η σκηνη με το σαπουνι, που αναφερθηκε ηδη, ξεκαρδιστικη!

    ΥΓ: Συμφωνω για Match Point, υπερτιμημενο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Monsieur Hulot, πιστεύω πως θα έμπαινε άνετα στο TOP-10 σου, το οποίο βρίσκω πολύ καλό, με εξαίρεση το Match Point, το οποίο δε μου πολυάρεσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Mike, χαίρομαι που βρίσκω άλλον έναν κολλημένο WoodyAllenικό ! Υπάρχουν πάρα πολλοί τελικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Την είδες και εσύ; Πως σου φάνηκε;