Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Jing Ke ci Qin Wang (Ο Αυτοκράτορας κι ο Δολοφόνος - 1998)

Director : Chen Kaige
Writer : Chen Kaige, Wang Peigong
Cast : Gong Li, Zhang Fengyi, Li Xuejian, Wang Zhiwen, Chen Kaige, Gu Yongfei, Sun Zhou

Αξιολόγηση : 3/5

3ος αιώνας προ Χριστού, Κίνα. Ο πανίσχυρος αφέντης του βασιλίου του Qin, Ying Zheng, έχει βάλει σκοπό της ζωής του να ενώσει τα εφτά βασίλεια (χαν) της χώρας σε μια αχανή αυτοκρατορία. Το όραμά του είναι ευγενές. Επιθυμεί να φέρει την ειρήνη στην πολύπαθη περιοχή μετά απο 500 και πλέον χρόνια πολεμικών συγκρούσεων. Η παιδική του φίλη και παλλακίδα, γνωστή ως η κυρά του Zhao, πιστεύει στο όραμά του και θα εισχωρήσει ως κατάσκοπος στο βασίλειο του Yan, προσπαθώντας να πείσει τον άτολμο πρίγκιπά του να στείλει ένα δολοφόνο για να σκοτώσει τον Ying Zheng, δίνοντάς του έτσι την ιδανική αφορμή για να κηρύξει πόλεμο στο Yan. Η κυρά του Zhao όμως θα ερωτευτεί το δολοφόνο, τον γενναίο Jing Ke, και επίσης θα διαπιστώσει πως η απουσία της απο το πλευρό του βασιλιά του Qin τον έχει μεταμορφώσει σε έναν αιμοχαρή και αδίστακτο κατακτητή, απομακρύνοντάς τον απο το νόημα της εκστρατείας του.

Ένα μεγαλειώδες πολεμικό έπος, που εξιστορεί μία απο τις πιο πολυτάραχες εποχές της μακράς ιστορίας της Κίνας, δοσμένο με τις κατάλληλες ποσότητες ιστορικής συνέπειας, μεγαλοπρέπειας, πολιτικών δολοπλοκιών και τραγωδίας. Ο Chen Kaige, σπεσιαλίστας στο είδος του ιστορικού δράματος, σκηνοθετεί με αρτιότητα και μεθοδικότητα, αποσπώντας πολύ καλές ερμηνείες απο την εμβληματική φιγούρα του κινέζικου σινεμά Gong Li, και τον Li Xuejian στο ρόλο του βασιλιά του Qin. Η παραγωγή είναι σχεδόν τέλεια, όντας άλλωστε η πιο ακριβή στη μέχρι τότε κινηματογραφική ιστορία της Κίνας, περιέχοντας άφθονους κομπάρσους, καλοδουλεμένες σκηνές μάχης (αν και η υπόθεση επικεντρώνεται περισσότερο στους χαρακτήρες) και υπέροχα κοστούμια και σκηνικά. Η ίδια ιστορία έχει γυριστεί σε πιο ελεύθερη διασκευή απο τον Zhang Yimou με τίτλο Ying xiong (Ήρωας - 2002).

The Emperor and the Assassin trailer
η ταινία στο imdb 


6 σχόλια:

  1. Ωραιότατη ταινία.Πολύ προσεγμένη παραγωγή..Γενικότερα ήμουν fan Του Κάιγκε είχα δεί και το ''Αντίο Παλακίδα μου''1993 που ήταν απλά εξαιρετικό****.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. To "Αντίο Παλακίδα μου" είναι όντως εξαιρετική ταινία, και κατά τη γνώμη μου η καλύτερη του Kaige. Ο Αυτοκράτορας κι ο Δολοφόνος δεν είναι τόσο καλή, αλλά είναι προσεγμένη, και εξυπηρετεί τέλεια το σκοπό της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλογυαλισμένη παραγωγή που όμως δεν μου έκανε ιδιαίτερη αίσθηση. Δεν ήξερα ότι το ''Αντίο Παλακίδα μου'' ήταν αυτού του σκηνοθέτη, το οποίο δεν έχω δει αλλά έχω διαβάσει πολύ καλά λόγια.

    2,5: Απλώς ενδιαφέρον (+)

    0: Κακή / 1: Μετριότατη / 2: Απλώς ενδιαφέρον / 3: Καλή / 4: Πολύ καλή / 5: Αριστούργημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εμένα μου άρεσε η ταινία, αλλά σίγουρα κάτι της έλειπε !
    Το "Αντίο Παλακίδα μου" με άγγιξε περισσότερο - βοήθησε και το θέμα της, που είναι πιο προσωπικό, πιο ανθρώπινο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θυμάμαι που είχα δει το "Αντίο παλλακίδα μου" στον Αττικόν και έπαθα μεγάλη πλάκα. Τεράστια ταινία που ξανάδα άλλες δύο φορές από τότε.

    Η συγκεκριμένη είναι αρκετά καλή, αλλά όπως σωστά λέει ο curious, κάτι της λείπει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έτσι ακριβώς όπως τα λές, φίλε Γιώργο !
    Κι εγώ είχα μείνει έκπληκτος απο το "Αντίο παλλακίδα μου", και μάλιστα ήρθε η ώρα να το ξαναδώ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Την είδες και εσύ; Πως σου φάνηκε;